Hitteee

De afgelopen week was druk en de komende ook. Nu loopt word vast waardoor ik even niet kan leren. Tja, dan schrijf ik wel even voor mijn blog!
Ik had vorige maand al 2 tentamens gemaakt, waardoor ik al mijn eerste studiepunten had. Dat geeft een zeker gevoel, wat er ook gebeurt, die punten heb ik in ieder geval binnen. Afgelopen week had ik twee tentamens, één ging niet zo goed, maar toen ik het tentamen inleverde. Vertelde de docent mij dat ik hem ook mondeling mag maken en dat ik mijn email adres moest geven zodat ze contact met me op kan nemen, (indien ik hem niet goed had gemaakt). Het andere tentamen ging best goed, het was mondeling en ik kwam totaal niet uit mijn woorden. Maar ik heb ong. een 6/7 dus best prima, gehaald in ieder geval.
Ik moet er nog vijf, (aankomende maandag, dinsdag en donderdag) en een paper. Misschien laat ik een tentamen vallen, gezien het allemaal wel erg veel is.
Ik verhit onder het leren, het is hier erg warm.
Het koelt al wel af, maar het is alsnog boven de 27 graden. In Wenen is wel altijd wind, wat in deze warmte wel prettig is. Al moet ik zeggen dat ik niet veel buiten ben door de felle zon en het vele leren. De warmte is hier benauwd en blijft erg hangen, echt zo´n stadse warmte, door het asfalt.
Ik ben laatst naar beroemde ballet Don Quixote geweest, dat was mooi, maar ik heb geen vergelijkingsmateriaal. Dus ik kan niet zeggen of het supergoed was. Opvallend was in ieder geval dat de dames de hele tijd om de topjes van hun tenen liepen, wat behoorlijk pijnlijk is. De entree was maar drie euro voor een staanplaats. Je staat dan ook aan de zijkant en moet drie uur staan. Maar toen ik na de pauze zag dat er stoelen vrij waren recht voor het podium (beide plekken zijn op een balkon) ben ik daar gaan zitten (die plek koste officieel 60!)
Verder gaat mijn huisgenote, weg vanaf één juli, en regelt een onderhuuder. Wat waarschijnlijk een jongen wordt. Ik heb het net te horen gekregen en heb er blijkbaar geen inspraak in. Ik word me dan snel bewust van de gender aspecten. Hoe is het om met een jongen samen te wonen? Hoewel hij waarschijnlijk niet elke ochtend om zes uur opstaat zoals Anna. Is hij misschien wel een rebel. Luistert of speelt veel muziek (de wanden zijn erg dun), drinkt hij de hele dag door en is hij hier slordig. Aan de andere kant is het misschien een aardige jongen, kan ik genieten van zijn muziek en kunnen we samen in een zwijnenstal leven. Ook is het natuurlijk mogelijk dat het een stille jongen is, die de hele dag op zijn kamer zit, spellen te spelen, en geen contact maakt. Nouja, ik zal het zien. Het is ook maar voor tien dagen en het is na mijn tentamens.
Verder regel ik mijn verjaardag hier al, hoewel veel vrienden al weer naar huis vertrokken zijn, zijn er toch een stel die wel langs komen. Daar heb ik zin in! Wie weet houdt mijn nieuwe huisgenoot ook wel van een feestje.
Dag Nederland, tot over 17 dagen!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarom ik Amerikanen niet begrijp en ik niet in Amerika zou kunnen wonen

brieven

Positief!