Leuke dingen

Het is altijd zo fijn, op het moment dat er een hoop dingen moeten gebeuren, dat je het afsluit. Dat je de dingen van je lijstje kunt strepen. Dat je de top van de berg hebt bereikt. En volgens mij heb ik alles wel gehaald.
Ik heb acht tentamens gehad, hele dagen heb ik achter de computer gezeten om te leren. Ik ben moe en heb behoefte aan vrije tijd. Tevens heb ik mijn erasmus formulieren ingeleverd en aan mijn paper komt ook een einde. Ik denk meer na over hoe ik mijn koffer in moet pakken, dat ik mijn zware/winter kleding aan doe in het vliegtuig en wat ik mogelijk achterlaat. Eindelijk is er weer een beetje ‘lucht’ in mijn hoofd. Behoefte om even rustig aan te doen. Gelukkig ben ik niet een te harde leerder, ik leer van ’s ochtends tot begin van de avond. Mijn avond is vrij en doe ik leuke dingen. Wat ik erg belangrijk vind.
Zondag was ik met een vriendin (die uit Dokkum komt!) naar een concert van Hurts geweest, dat was erg gezellig. Er waren de hele avond dreigende donkere wolken, maar er kwam gelukkig niks uit toen wij buiten waren!
Vanaf maandag is het helaas gaan regenen, het is dan wel niet zo heet, maar van regen houd ik ook niet, vooral niet als je erdoorheen moet fietsen. Maandagavond had ik een verjaardag van een vriend, dat was ook erg gezellig. Hij is Nederlands en had goede oude Gouda kaas gekocht, komkommer, tomaatjes en hij had Heineken. Als een Nederlands feestje.
Gister ben ik naar de opera geweest, voor de eerste keer. Genaamd Roméo et Julliet. Dat leek mij wel de moeite waard. Het was uitverkocht, we moesten dan ook in een enorm lange rij wachten bij de kaartverkoop. Eenmaal binnen hadden we een niet al te goede plek. Toen de voorstelling eindelijk begon, viel het me enorm tegen. De zang was mooi, maar je kunt het niet verstaan. Je kunt de ondertiteling op de schermpjes voor je lezen, maar dan ben je meer bezig met lezen dan luisteren. De voorstelling was erg slecht. Het is een soort van theater spel, maar echt slecht. Overdreven kostuums, de ‘dansen’ waren slordig en het spel nep. In de eerste pauze besloten wij, net als vele anderen, dan ook weg te gaat. Het was prima om te luisteren met je ogen dicht. Maarja, we vielen dan zo goed als in slaap. Dat kun je ook thuis doen met een cd op. Ik besloot op tijd naar bed te gaan, om bij te komen van al die toetsen. En heb heerlijk geslapen tot 7/8 uur, omdat mijn huisgenoot deze nacht niet thuis was. Toen ik lichtjes wakker werd heb ik de wasmachine aangezet en ben weer verder gaan slapen. Zodat ik wanneer ik weer wakker werd de was op kan hangen en niet lang hoef te wachten.
Ik heb weer Wifi op mijn kamer, wat op zich wel fijn is. Maar eigenlijk niet noodzakelijk, het is een slechte verbinding waardoor je sowieso lang moet wachten. Ik ben het ook al ontwend om thuis internet te hebben.
Mijn huisgenoot vertelde mij dat Michael toch niet komt, hij heeft afgezegd. Ik ben benieuwd of ze een andere onderhuurder vindt, of dat ik het rijk de laatste week voor mij alleen heb!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarom ik Amerikanen niet begrijp en ik niet in Amerika zou kunnen wonen

brieven

Positief!