Uit, Salzburg en zon

Dinsdag was onze welbekende populaire DJ Bakermat in Wenen. Daar moest ik natuurlijk heen. Voor ik naar Wenen ging, zag ik hem samen met Juul. Nu voor ik naar Nederland kom zag ik hem met Annabel. Wat mij beide keren opviel is dat hij erg goede muziek maakt, maar dat als je hem ziet het wat tegenvalt. Het is vooral omdat hij zo populair is, dat de zaal te vol is waardoor je niet echt kunt genieten. Na een tijdje besloten we dan ook naar een andere zaal te gaan, waar de muziek ook goed was en we alle ruimte hadden om te dansen.
Donderdag heb ik weer nieuw bedachte recepten klaargemaakt, wat goed was gelukt. Enkel de ontbijtkoek vergt nog wat oefening.
De afgelopen tijd was het koud en het regende veel. Sinds vrijdag schijnt de zon gelukkig weer volop. Nog gewend aan de kou, ging ik zaterdag naar Salzburg. Bepakt met mijn winterjas, vest en zonder zonnebril. Ik ben er ook achtergekomen dat de weersvoorspelling van Google totaal niet klopt. Het was namelijk super warm, waardoor ik de hele dag met al de kleding rond moest sjouwen. We zaten in een zeer comfortabele trein, met genoeg ruimte en zelf stopcontacten. Het was rustig, en de trein zelf was erg modern, hij maakte nauwelijks geluid en gammelde niet. In Salzburg beklommen we een berg, wat overigens best vermoeiend was. Het duurde eindeloos. Maar ten slotte hadden we mooi uitzicht, en konden we op een terrasje zitten. Daarna liepen we door de stad. Salzburg is een erg dure stad, alles is er duur. De straten zijn smal, wat ik mooi vind. Salzburg staat bekend om zijn traditionele uithangborden. Elke winkel, zelf de McDonalds en de H&M hebben er een laten maken. Wat de moderne winkels een heel ander karakter geeft. Salzburg is toch wel erg klein om te bekijken. Er zijn nauwelijks winkels. We bezochten kerken en liepen langs bekende huizen. Er waren veel fonteinen met gebeeldhouwde paarden. We bezochten vervolgens een andere berg, uitgeput van het lopen wilden we met de cabel-lift gaan. Maar toen dat tien euro bleek te zijn, verzamelden we de energie om naar boven te lopen. Daar was een kasteel dat we bezochten. We hadden daar het mooiste uitzicht. We hadden een gezellige en zonnige dag. Uitgeput kwam ik ’s avonds thuis. Na een verfrissende douche viel ik in een diepe slaap.
Zondag scheen de zon weer, ik vulde mijn tas met tekenspullen, mijn laptop, eten en drinken. Ik ging naar het park dicht in de buurt, waar ik eerst las voor mijn studie en vervolgens wat heb geschilderd en getekend. Dat is wel de ideale zondag besteding. Ik at een heerlijke salade van avocado, tomaat, sla, olijven en komkommer, met tagliatelle gemixt met champignons, ui en schapenkaas. ’s Avonds zat ik bij een openlucht opera, een uitzending op een groot scherm. Daar heb ik wat getekend en gepraat met twee Nederlandse toeristen die achter mij zaten. Daarna liep ik nog met vrienden langs het Donaukanaal om vervolgens bij een strandbar te zitten.
Het was weer een fijne week. Vandaag heb ik productief gewerkt voor mijn studie. En mijzelf ondertussen verwend met veel fruit, noten, krackers, humus en gedroogde abricots. Ik ga nu naar een vriendin toe. Fijne avond!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarom ik Amerikanen niet begrijp en ik niet in Amerika zou kunnen wonen

brieven

Wachten duurt lang