Bewust

Soms denk ik dat wij ons te weinig zorgen maken, we zijn erg nonchalant. 
We sms'en tijdens het fietsen, bellen tijdens het autorijden, roken, eten ongezond, drinken uit andermans glas, hebben onveilige seks, fietsen zonder licht etc. Alles omdat we de mogelijke consequenties ervan niet inzien. Ze lijken onrealistisch ver weg en we kiezen voor het huidige gemak. En straks is het wellicht toch te laat.
Maar zorgen maken lijkt me ook niet goed. Dat kost meer energie en ongemak dan nodig. Bewustzijn is denk ik voldoende. Iets beter nadenken over je gedrag en de mogelijke gevolgen. Hoe vaak heb je niet verhalen van mensen gehoord die wat is overkomen door de bovengenoemde handelingen? 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarom ik Amerikanen niet begrijp en ik niet in Amerika zou kunnen wonen