Weer weer

Ik hoor wel vaker mensen zeggen dat het typisch Nederlands is om over het weer te praten. Het eerste onderwerp is ook meestal het weer. Vooral als je een inhoudsloos praatje maakt. 'Goh lekker weer héh' ofwel 'Bah, wat een weer vandaag'. Allereerst vraag ik mij af of werkelijk enkel Nederlanders dit doen. In andere landen is het weer ook opmerkelijk, de moeite om er wat over te zeggen. Wij hebben het er in het buitenland in ieder geval ook over. Weer heeft ook een grote invloed op hoe je je voelt. Van zon worden mensen actief en vrolijk en van kou vaak passief en wat norser.
Weer is trouwens ook heel leuk om naar te kijken. Regelmatig zie je wel een mooie lucht of een foto van wolken, zon, gekleurde ofwel een donkere lucht en regenbogen. Dus ook al besluit je niet over het weer te praten, ernaar kijken is ook zeer vermakelijk.

Zomeravond bij de Veluwe

Zomeravond in Stockholm

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarom ik Amerikanen niet begrijp en ik niet in Amerika zou kunnen wonen