Leven

waarom vullen wij onze dagen met leuke dingen?
bereiken we daar iets mee?
het is vermakelijk op het moment
maar wat heb je er de volgende dag aan?
is werken zinniger?
omdat je er geld mee verdient
resultaat ziet, nieuwe dingen leert 
we leren ons hele leven
we doen ons best om uit te blinken
reputatie op te bouwen
cv te bouwen
om vervolgens dood te gaan
met al ons geld, onze ervaringen
en onze kunde
kinderen moeten hetzelfde pad weer begaan van leren
en presteren
eindeloos lang door
waarvoor?
om alles in stand te houden
altijd bezig
omdat de aarde draait
en wij blijven staan
omdat iedereen het doet
omdat we leven
overleven
omdat we creëren
omdat we leren dat we moeten leren
omdat kinderen krijgen de essentie van het leven is
omdat dat zin geeft
omdat we willen leven zoals iedereen
omdat we een eigen huis willen
eigen kinderen en een eigen begrafenis
een eigen wereld
waarin je alles zelf moet doen
zelf opbouwen en onderhouden
waarom weet ik niet
maar ik ga er in mee
omdat ik niet weet wat ik anders moet

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarom ik Amerikanen niet begrijp en ik niet in Amerika zou kunnen wonen