Handig

Af en toe als ik een kwaal heb of als iets niet goed functioneert, raadpleeg ik google. Ik kijk dan op zo’n oma-weet-raad-site. Over alles is wel iets te vinden. Last van kiespijn? Mix olie met peper en zout en wrijf het erop (ook tegen slechte adem), of druk een kruidnagel tegen de kies. Last van roos? Wrijf je haar in met olijfolie en bind een warme handdoek om je hoofd. Witte puntjes op je nagel? Smeer er wat olie overheen en laat het intrekken. Tandpasta smeren op een muggenbult vermindert de jeuk, een bakje azijn neerzetten jaagt fruitvliegjes weg. Zet een bakje met azijn neer. Stinkende of vieze wasmachine? Doe een handje soda in het wasmiddel bakje en draai een lege wasmachine op 90 graden (tevens tegen ontkalking).
Vooral de werking van soda verbaasde me. Het is een wondermiddel dat tevens goedkoop is. Je kunt het bijna overal voor gebruiken. Voor het boenen van oppervlakken, koelkast, oven, ontstopping van een afgoot, ontsmetting van wondjes, vlekken in kleding en vast nog meer. 

Vroeger leerde je het wellicht op de huishoudschool, nu moet ik het van internet leren. Wat het overigens niet minder leuk maakt. Altijd als ik een vraag heb, ben ik benieuwd naar het antwoord dat ik zal vinden. Internet is nog best handig, er staat niet alleen maar rotzooi op. 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarom ik Amerikanen niet begrijp en ik niet in Amerika zou kunnen wonen

brieven

Wachten duurt lang