Van gesteld naar ongesteld

Menige vrouw zal het zich wel eens afgevraagd hebben: waarom worden we toch steeds ongesteld? Uiteraard ken ik de biologische verklaring, maar erg bevredigend is die niet. Ongesteld zijn blijft onprettig, iets wat je het liefst over zou slaan. Dit is tegenwoordig mogelijk; door het nemen van een spiraaltje of het doorslikken van de pil. Ik zelf stel het zo lang mogelijk uit. Ik manipuleer mijn cyclus door de pil. De buikpijn, hoofdpijn, ellendigheid, gevoeligheid, het gedoe en ongemak is iets wat ik liever niet te vaak ervaar. Het is toch niet te begrijpen dat bijna alle vrouwen dat maandelijks ondergaan? Niet alleen voor de vrouwen is het vervelend, ik kan me voorstellen dat de mannen in de omgeving dit ook niet de prettigste periode vinden. Maar ze moeten er vooral geen grappen over maken, want dan kun je een ongestelde vrouw goed raken. Wees dus vooral een beetje mild voor de vrouwen om je heen, ook wanneer ze opeens emotioneel worden. Vrouwen zijn soms moeilijk te begrijpen, ook voor zichzelf.  

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarom ik Amerikanen niet begrijp en ik niet in Amerika zou kunnen wonen

brieven

Wachten duurt lang