Liften

Een tijd geleden was ik al met Emma naar Enschede gelift. We waren toen sneller dan het OV! Het is steeds weer een leuke ervaring het liften. Het is interessant om te zien wie jou meeneemt. Je leert totaal andere mensen kennen dan normaal. Het is altijd ook wel spannend, en geduld is een schone zaak. Geluk speelt ook zeker een rol, soms gaat het snel en krijg je lange afstand liften. Het kan echter ook zijn dat je niet weg komt en je hopeloos gaat voelen. Je moet de frustratie en moeheid onderdrukken, en blijven lachen.
Zaterdag was het tijd voor de grote reis: Ljubljana! Ik heb nog nooit zo'n verre eindbestemming voor liften gehad. Ook was het de eerste keer in het buitenland liften met een meisje. En de eerste keer door een land waar je de taal niet spreekt (Slovenië). De reis begon al veel te vroeg: op zaterdag ochtend is er nog niet zoveel verkeer, in ieder geval geen auto's met plek voor twee. Pas tegen half tien bracht een aardige vrouw ons naar het eerste tankstation op de snelweg. (We hadden twee uur langer kunnen slapen!). Vanaf daar ging het snel.
We werden door een koppel met een jong kindje meegenomen tot voor Arnhem. Ze gingen hun nieuwe auto ophalen in Zutphen. Dit was dus hun laatste rit in deze auto. Vervolgens bracht een vrachtwagen chauffeur ons over de grens. Mijn eerste rit in een vrachtwagen! Wel zonder gordel, dus ik was blij dat het een kort ritje was.

Wordt vervolgd!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarom ik Amerikanen niet begrijp en ik niet in Amerika zou kunnen wonen

brieven

Wachten duurt lang