Keep fit

Een vraag waar velen mee worstelen: ik moet studeren, ik moet geld verdienen én ik moet gezond blijven; hoe krijg ik dat ooit voor elkaar?!
Nou, ik hou niet zo van verplichtingen; als je lid wordt van een sport, zit je er gelijk een lange tijd aan vast. Maar wat als je het niet leuk vindt, wat als je van afwisseling houdt? wat als de tijden jou niet uitkomen, en wat als het allemaal best veel geld kost?
Hmm. Ik zit dagen voor de computer, puur omdat alles tegenwoordig voor de studie via de computer gaat. Mijn rug doet pijn, mijn armen, mijn schouders, om maar niet te spreken over mijn conditie, hmm. Hoe zorg ik dat ik voldoende beweging en frisse lucht krijg?
Mijn vader vertelde dat vroeger op zijn werk, elk uur de computers onderbroken werden door een rek en strek programma. Elk uur had je dus even een pauze met bewegingen. Dat is eigenlijk best goed! Aangezien je dat niet uit jezelf doet. Ik neem nooit pauzes; mijn pauzes zijn Facebooken, of mijn flesje bijvullen.
Dus, ik word me steeds duidelijker bewust dat dat niet langer zo door kan gaan. Ik moet bewegen!
Ik fiets nu vaker om, ik neem altijd de trap i.p.v. de lift [zelfs naar de 11e verdieping], ik ben van plan om te gaan joggen, zwemmen, yoga en dansen. Nu maar kijken of er wat van terecht komt. Ik zal er in ieder geval meer op letten.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarom ik Amerikanen niet begrijp en ik niet in Amerika zou kunnen wonen