Natuurverschijnselen

Zittend op een bankje in de zon, zag ik een vrouw op de brug. Ze haalde broodkruimels tevoorschijn, en meteen spoedden alle vogelsoorten zich erheen. De meerkoeten spartelden met hun pootjes door/over het water. De meeuwen daalden. Allemaal happend naar het brood. De vrouw verdween. Er was enkel een hele menigte van gevleugelden bijeen. Die ook weer zo verdween.

Ik zat op een bankje in het park. Toen zag ik 2 bijen paren. Heel wild. En ongegeneerd. Midden op het pad. Hoewel niemand het zag, stapte niemand er op. En gingen ze rustig hun gang, zo zaten ze daar een tijdje.


Een kraai landt boven op een boom, kijk om zich heen, gelukkig niemand ziet hem. Hij daalt, en pikt zo een walnoot uit de boom. Dan is hij weer weg.

Terwijl ik fietste door de nacht, liep er een egeltje over de weg. Snel met zijn korte pootjes.

Ik zie een kraai in de boom zitten, met een prop aluminium folie in zijn bek. Vindt hij dat lekker?

Ik kijk nog eens hij is weg, oh nee, hij zit voor het raam en kijkt naar binnen.

Wel eens gekeken hoe mensen lopen? Dat is heel grappig. Ik liep het station uit en keek naar de mensen. Ieder heel anders, haastig, rustig, recht op, klunzig, stoer, narcistisch, ritmisch, etc.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarom ik Amerikanen niet begrijp en ik niet in Amerika zou kunnen wonen