Een goed gesprek

Door het afnemen van interviews kom ik erachter dat je je veel vragen nog nooit hebt gesteld
Sommige dingen nooit hebt afgevraagd
Sommige onderwerpen nooit hebt besproken
Waar voel jij je thuis? En hoe zit dat voor je geliefde, of voor je zus?
Op welke manier is eten voor jou belangrijk, welk eten, welke momenten roept dat op?
En hoe ervaren je ouders dat? Waar voelen zij zich thuis, en welke eten zorgt daarvoor?
Nu is dit mijn onderwerp, dus heb ik hier al vaker over nagedacht.
Maar veel onderwerpen zijn niet mijn onderwerp. En dus nog niet uitgedacht in mijn hoofd.
Zoals.. Deze vragen die ik vond op de website van Ted:
What are you grateful for?
What are you proudest of?
What’s been the happiest moment of your life so far?
What’s been the hardest moment of your life, and how did you get through it?
What are the most important lessons you’ve learned in life?
How would you describe yourself as a child? Were you happy?
Who has been kindest to you?
How do you want to be remembered?
If your great great grandchildren could listen to this years from now: is there any wisdom you’d want to pass on to them? What would you want them to know?
If you could honor one person in your life — living or dead — by listening to their story, who would that be, what would you ask them and why?
Dat zijn leuke vragen om met elkaar te bespreken.
Mijn vriend vroeg laatst of ik hem ook een keer lang wilde interviewen. Hierdoor realiseerde ik mij dat dat helemaal geen gek idee is. Om elkaar doordachte vragen te stellen, en zo meer over iemand te weten. Je kent iemand, maar je weet vaak weinig. Natuurlijk praat je wel, maar vaak ben je ook stil of is het een alledaagse gedachten gang. Laten we tijdens het eten nieuwe dingen vragen.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarom ik Amerikanen niet begrijp en ik niet in Amerika zou kunnen wonen