Voorkom verspilling: Bladgroente

Naast de schil, gooien mensen ook delen van groenten weg die gewoon eetbaar zijn, zoals de bladeren en de stronk van bloemkool. Ik zie ook veel mensen het groene deel van de prei of lente ui weggooien. Zo zonde, je houd maar een klein deel van je groenten over op die manier. Voor je iets weg gooit, zoek eens op of het eetbaar is. Ik had een grote bloemkool gekocht, die veel bladeren had, toen de bloemkool op was had ik nog wat bladeren over. Die heb ik gekookt met de rijst, en het leuke is: het proeft gewoon precies als de rest van de bloemkool!


Did you know that cauliflower leaves taste the same as the rest of this beautiful vegetable? Today I cooked them together with rice. Very tasty! 🌱

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarom ik Amerikanen niet begrijp en ik niet in Amerika zou kunnen wonen

Chill