Chaos van vertrek

Vertrekken in chaos; vier wassen draaien waardoor het huis vol hangt met kleding. Alle spullen in dozen stoppen, opruimen, uitzoeken en weg doen, tas inpakken. Pas wanneer je verhuisd zie je hoeveel spullen je hebt, waarvan een deel ongebruikt. Dat is het punt waarop je spullen weg moet doen, om geen energie en ruimte te verspillen met verhuizen. Bij het uitpakken van de dozen verwacht ik dat ik van nog meer spullen afstand kan doen.
Zoals altijd wanneer ik verhuis begin ik een week tevoren met het leegeten van de voorraadkast. Zo lang mogelijk probeer ik geen boodschappen te doen.  Toen ik ritueel de kaarten van de deuren haalde, besefte ik me dat er weer een avontuur te wachten stond. Tegelijkertijd had ik ook meerdere deadlines waar ik aan moest werken, dat voerde de chaos op. Vol concentratie kan je niet werken wanneer je huis een rommel is. In die drukte vlogen de dagen en het besef dat ik nu echt ging vertrekken ontwikkelde zich. Toen ik mijn laatste opdracht inleverde om 02:40 besefte ik dat 24 uur later ik in op moest staan om te vertrekken. Het is spannend, ik heb geen idee wat me te wachten staat. Voor het slapen gaan hebben we het huis schoongemaakt, zo schoon heb ik het nooit gezien. Pas wanneer het leeg is besef je welke hoekjes je nooit schoonmaakte. De kastjes zijn leeg, wachtend om weer gevuld te worden. Het huis is nog nooit zo vol en daarna zo leeg geweest.

De lege deur

De was die in de weg staat en maar niet wil drogen

The chaos of leaving: the dynamics of cleaning, sorting, packing and getting rid of stuff. Preparing for moving. The ritual of taking all cards from my door. Ready for a new adventure.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarom ik Amerikanen niet begrijp en ik niet in Amerika zou kunnen wonen

Chill