Gewoon mezelf

Ik gebruik geen make-up, crèmpjes, zeepjes, lotion, reinigingszalfjes, shampoo, of andere cosmetische producten. Waarom? Nou waarom zou ik het wel gebruiken eigenlijk? Het valt me op hoeveel producten onder vrouwen gepromoot worden, en niet voor mannen. Het zijn allemaal commerciële trucjes die je helemaal niet nodig hebt en die je lichaam eigenlijk liever niet heeft. Bizar toch? Waarom zijn wij gewend dat vrouwen mascara dragen en mannen niet? We hebben dezelfde ogen. Waarom zouden vrouwen sieraden dragen en daar mooier van worden, terwijl mannen prima zonder kunnen?
Ik gebruik het allemaal niet omdat het niet nodig is, het is een onduurzame productie, en ik vind gendergelijkheid van belang. Mannen en vrouwen moeten zich op dezelfde manier kunnen uiten, ik heb geen zin aan mee te doen aan de onnatuurlijke lichaamsverwachtingen. Het geeft me veel rust en eigenwaarde om niks te hoeven doen aan mijn uiterlijk.  


Cosmetic free and no jewelry, it is related to sustainability, however my main reason is anti-commercial and pro gender equality.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarom ik Amerikanen niet begrijp en ik niet in Amerika zou kunnen wonen

Bank

Chill