Voorbereiden op een grote reis: deel 2

Mijn laatste vliegreis is een paar jaar terug, nu ik op het punt sta weer het vliegtuig in te stappen denk ik terug aan die reis. Ik vlieg namelijk niet als het anders kan. Mijn vakanties zijn dan ook altijd in Europa, waar ik liftend of per bus raak. Naar de andere kant van de wereld ga ik alleen wanneer ik er minimaal drie maanden kan verblijven. Dat maakt het soort van de moeite waard om te vliegen, en relativeert de co2 uitstoot een beetje. 
Ik denk terug aan het kleurrijke New Orleans, de stad van feesten, van overvloed, de plek waar alles mega is. Ik beleefde een cultuurshock, het is altijd raar om te verhuizen naar een plek waar je niemand kent. Wanneer je ergens gaat wonen besef je pas hoe anders een cultuur is, sommige dingen vallen meteen op, maar je merkt het ook aan kleine dingen. Het vette/zoute/zoete eten valt meteen op, de grote verpakking, de andere manier van communiceren en de hoeveelheid afval die ze produceren. Door naar een andere plek te gaan, leer je jezelf beter kennen. Je realiseert je wat je gewoonten zijn, het blijkt dan dat je sommige dingen heel normaal vindt en nooit gerealiseerd hebt dat het ook anders kan. Veel dingen zijn moeilijk te beschrijven, maar je voelt het en merkt het.
Ik besef me dat ik het vest aan heb die ik van een vriendin in Nola gekregen heb. Deze gaat nu met mij mee op een volgende reis. 


Chemische kleur 

De nasmaak van carnaval

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarom ik Amerikanen niet begrijp en ik niet in Amerika zou kunnen wonen

Chill