Ik denk wat jij denkt

Ik denk best vaak na over hoe mensen denken dat ik ben.
Dat is best interessant.
Elke dag heb ik iets anders aan, wat een heel ander beeld kan scheppen.
Het moment waarop je me ziet maakt natuurlijk ook uit; in college, met vrienden, bij het uitgaan, in de bieb, etc.
En het hangt ook af van wie jijzelf bent, op wie je vindt dat ik lijk.
Jaja, het valt niet mee om een beeld van iemand te krijgen.
Mensen zijn ook meervoudig. Ik heb een complexe identiteit.
In de ene situatie ben ik anders dan in de andere.
Dat is niet gek. Dat heeft ieder.
Dus je kunt niet weten wie ik ben.
Je kunt wel veel met me omgaan en een mening vormen.
En mijn interesses en omgang leren kennen.
Maar persoonlijk weet je alleen hoe ik mij verhoudt tot jou.
Wat jij verder ziet is een interpretatie.
Dus denken over jezelf is nog complexer dan denken over een ander.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarom ik Amerikanen niet begrijp en ik niet in Amerika zou kunnen wonen

Koeien op de weg, alledaagse begroetingen en duurzame keuzes