Geniet ervan zolang het kan!

Ik tuur uit het raam
Ik sta op en trek mijn jas aan
Met mijn capuchon op stap ik op de fiets

Getik op mijn capuchon
Als op vakantie in de tent
Ik voel ze veren op mijn gezicht
Als een massage

Mijn broek kleurt donker
En kleeft zich om mijn been
Ik hoor de auto's reiden
Het geluid van het natte wegdek

Ik rij door de plassen
Ik voel het water opspatten
De patronen van de plassen
op de straat

De rust op het fietspad
Kapotte paraplu's langs de weg
Enkel regenpakken om me heen

De dikke druppels die spatten op het pad
Door de bomen
In mooie ritmes
Als een voorstelling

Mijn broek drupt
Het water bereikt nu ook mijn sokken
De wind waait
Mijn benen worden zwaarder en koelen af

De geuren van natte natuur
Zien hoe alles donker kleurt
En schoon wordt gespoeld
Heerlijk fris

De regenjas die niet waterdicht blijkt te zijn
Het druppen van mijn gezicht
De garagedeur piept
Mijn fiets laat sporen achter op de droge stenen

Ik zoek naar de sleutel
terwijl de druppels over de voordeur druipen
De deur wrikt
Een droge mat onder mijn voeten

Mijn schoenen piepen
Ik maak natte sporen door het huis
Ik wrik mijn schoenen los
En constateer zwarte vlekken op mijn natte sokken

Ik werp een blik in de spiegel
en zie een rood gezicht
Ik wring mijn broek uit
en droog me met de zachte handdoek

Ah, het genot van een warme joggingbroek
Een kop thee in mijn handen
Ik zet de cdspeler aan
en plof op de bank

Wat was dat genieten!



Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarom ik Amerikanen niet begrijp en ik niet in Amerika zou kunnen wonen

Bank

Chill