Slaap lekker

Hmm wat sliep ik lekker de afgelopen dagen.
Het maakte niet uit hoe laat ik naar bed ging.
Ik sliep.
Of dat nou in de middag, avond of nacht was.
Ik werd wel vroeg wakker; nou en? Ik heb toch vakantie!

Maar nu, nu ik op vakantie gaat en het ook nog eens bloedheet was. Sliep ik minder.
Er is onrust in mijn lijf. Niet ergens om druk over te maken; maar wel een verandering.
En je moet toch de trein halen, op tijd zijn, alles bij je hebben.
Heb ik wel het goede ingepakt? De goede boeken; niet te veel? Genoeg tekenboekjes?
Genoeg sokken, niet te veel kleding? Ik heb vooral kleding mee; terwijl je eigenlijk prima met een extra setje kleding zou kunnen. Maarja ik kan meer meenemen dus waarom niet? Heb ik de goede schoenen?
Ben ik niks vergeten?
Dan ga ik twijfelen; waarom ga ik eigenlijk naar Italie? Pisa, Lucca en Florence heb ik immers al gezien. Ik was toen wel klein; maar de David, de pleinen, de toren van Pisa herinner ik me nog. En het is ook best duur. STOP denk ik dan. De reis is geboekt; dus geniet er nou maar van!

Dat heb ik altijd wanneer er iets is om zorgen over te maken. Ik doe het onbewust.
In Italië heb ik hopelijk niks om mij druk over te maken.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarom ik Amerikanen niet begrijp en ik niet in Amerika zou kunnen wonen

Chill