De geur die overal binnendringt

Iemand komt naast je staan terwijl diegene rookt of je bent bij een feestje waar gerookt wordt. Hoe kort het ook is, die doordringende rookgeur laat je niet meer los. Hoelang je ook buiten in de wind blijft, zo makkelijk als de geur op je kwam zo makkelijk wapper je hem niet van je af. Zelf als je onder de douche stapt en je haren wast met shampoo zelfs dan blijf je de geur ruiken. Hoe kan dat? Waarom roken mensen überhaupt? Zij zelf ruiken het waarschijnlijk niet meer, maar het is vies.
Ik heb laatst ervaren hoe het is om in een ruimte met rokers te zijn. De lucht werd muf en er kwam hoofdpijn op zetten. Toen ik buiten kwam wilde ik wel de hele nacht in de wind blijven staan, om te reinigen. Ik had het gevoel dat als ik de wind inademde dat mijn longen wellicht schoner zouden worden. Maar ook de volgende dag had ik nog last van mijn ogen, hoofdpijn en het gevoel dat de rook in me zat. 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarom ik Amerikanen niet begrijp en ik niet in Amerika zou kunnen wonen

Koeien op de weg, alledaagse begroetingen en duurzame keuzes