Diversiteit

‘Lelijke en misvormde groenten’ binnenkort bij de Albert Heijn. Dit irriteert mij, waarom wordt er waarde toegekend aan vorm? Waarom worden groenten mooi of lelijk genoemd? Ik snap daar helemaal niks van. Bij groenten gaat het om de smaak, ik vind dan ook dat álle groenten op soort in de schappen moeten liggen ongeacht hun vorm. Het maakt mij echt niet uit als een wortel twee benen heeft of een aardappel niet ovaalvormig is. Ik vind dat eigenlijk wel leuk, het voelt veel natuurlijker dat al dat gepolijste groen. Vreemd vind ik dat mensen dingen gewoon gaan vinden, omdat het altijd zo gedaan wordt waardoor ze het andere vreemd gaan vinden. Kunnen mensen niet buiten dat kader stappen? Elke keer ben ik weer verrast als ik iemand iets op een voor mij nieuwe manier zie doen. En vraag me dan af waarom ik dat niet doe. Dat kleurt mijn leven, het houdt het levendig. Dat zou de houding van ieder mogen zijn, we kunnen het althans proberen.  

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarom ik Amerikanen niet begrijp en ik niet in Amerika zou kunnen wonen

Koeien op de weg, alledaagse begroetingen en duurzame keuzes