Vliegen

Ik was zenuwachtig wat mijn twijfel deed groeien. Toen ik het vliegtuig in stapte ging verdween mijn stress en zorg. Het is een ruim vliegtuig die er mooi uitziet. We zaten bij het raam en kregen een welkom gevoel door de vele drankje en eten dat ons aangeboden werd: een warme maaltijd, sla, ijs, krackers, la vache cirie en een stukje vlaai. Als ik dat wist had ik ik niet zo'n voedselvoorraad mee hoeven nemen. Het zou me niks verbazen als we zo een zakje chips krijgen. Ik was van te voren gewaarschuwd dat ik erop moest letten dat ik niet uit zou drogen, daarom had ik een twee liter fles met water meegenomen. Ik vond het erg prettig dat ze hier ook rekening mee hielden door regelmatig drinken uit te delen. Ik kan me niet herinneren dat ik in een vliegtuig heb gezeten waarin het niet mogelijk was om iets te bestellen maar waar je alles gratis kreeg.
Vijf vrouwen op leeftijd waren de stewardessen. Ze hebben blijkbaar minder strenge voorschriften dan bij KLM, waar de vrouwen jong moeten zijn. Voor de vrouwen was het hun laatste dienst, daarom droegen ze allen een kroontje.
Het vliegen was prima, we kregen een dekentje en een kussentje wat het ook aangenaam maakte.
Helaas kregen we weer een douane formulier en moesten we weer alles invullen. Ook stond er op dat je geen noten, zaden en fruit mee mag nemen. Daar gaat onze voedselvoorraad. Ik via Amerika echt raar. Nergens heb ik dit van te voren gelezen. 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarom ik Amerikanen niet begrijp en ik niet in Amerika zou kunnen wonen

Koeien op de weg, alledaagse begroetingen en duurzame keuzes