Weg ermee

Veel dingen kunnen wat mij betreft afgeschaft worden. Vuurwerk, snoep, veel alcohol en niet te vergeten sigaretten en drugs. Alles is slecht en overbodig, niemand wordt er gelukkig van of in ieder geval maar een enkeling dénkt er gelukkig van te worden. Vuurwerk richt veel schade aan; het geeft troep, is onveilig, levert geluidsoverlast. Snoep maakt kinderen vervelend, maakt tanden slecht en mensen dik. Om maar niet te spreken over fast food wat van mij per direct mag verdwijnen. Alcohol maakt meer kapot dat je lief is, het gaat gepaard met ongelukken, verslaving en armoede. Sigaretten en drugs leveren evenmin weinig op en maken enkel ziek. Allemaal zijn het dingen waarvan ik niet snap dat ze bestaan, of dat ze nog steeds bestaan. Hoe kan het dat slechte producten zo geliefd en winstgevend zijn en dat het zo lastig is voor de overheid om ze af te schaffen. Want alleen dan zullen mensen stoppen, ook al zullen ze protesteren. Later zijn ze je dankbaar.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarom ik Amerikanen niet begrijp en ik niet in Amerika zou kunnen wonen

Koeien op de weg, alledaagse begroetingen en duurzame keuzes