Disco shopping

Steeds als ik langs de Oude Gracht loop verbaas ik me over de kledingwinkels. Niet over het aantal winkels of de kleding die ze verkopen, nee over de winkels zelf. Je zou ze niet herkennen als dusdanig. Ze zijn groot, ruim en hebben harde dansmuziek aan. De Only bijvoorbeeld, heeft een ruime witte winkel waar zelfs grote discoballen hangen. Overdag moet ik er niet aan denken om er binnen te lopen. Wel zou het leuk zijn als ze de winkel ’s avonds zouden openen en dansruimte zouden creëren. Dat je er ’s avonds kunt komen dansen en eventueel ondertussen kleding kopen. Dat zou leuk zijn. Maar nu loop ik er altijd nog langs.  

Ik heb zelfs vernomen dat ze bij Abercombi & Fitch modellen in dienst hebben die altijd in de winkel dansen. Het is sowieso een vreemde winkel, ze huren ook modellen in om een bepaalde parfum steeds te verspreiden. Daarnaast betalen ze ook mannelijke modellen om met een ontbloot bovenlijf op de foto te gaan met klanten. Het is dan ook een Amerikaanse winkelketen. Ik ben benieuwd wat mij te wachten staat in Amerika. 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarom ik Amerikanen niet begrijp en ik niet in Amerika zou kunnen wonen

Koeien op de weg, alledaagse begroetingen en duurzame keuzes