Vriendenboek

Facebook. Waarom gebruik ik het? En waarom vind ik het zo heftig als iemand besluit het niet meer te gebruiken? Het is belangrijk voor mijn sociale leven, voor communicatie. Niet alleen de chat en het bekijken van foto's, maar vooral ook evenementen en verjaardagen. Je onderhoudt makkelijk contact en komt meer te weten over anderen. Maar dat betekend niet dat ik er de hele dag op hoef te kijken. Even 's avonds zou genoeg moeten zijn. Maar waarom doe ik het dan toch? Waarom ben ik er zo overtuigd van dat ik het minder moet doen, maar doe ik het niet? Waarom zou ik eigenlijk foto's delen, maakt de waardering ('like') van anderen mij uit? Is het een manier om meer vrienden te krijgen wellicht? Ik weet het niet en ik zou er graag mee willen stoppen. Maar het lijkt erin gegoten en gewoonte. Ik wil er vanaf en ga nog eens nadenken over hoe mij dat werkelijk gaat lukken. Wellicht moet ik vragen stellen over hoe onze maatschappij in elkaar zit.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarom ik Amerikanen niet begrijp en ik niet in Amerika zou kunnen wonen

Koeien op de weg, alledaagse begroetingen en duurzame keuzes