Actie punten

Het lijkt erop dat actie punten geen functie meer hebben, of althans de naam is niet meer relevant. Het zijn nog steeds punten die gedaan moeten worden, maar de actie ontbreekt. Ik zie regelmatig bij mijn medestudenten dat ze hun actie punten niet nakomen of veel te lang uitstellen. Deadlines zijn even ineffectief. Is de student niet gemotiveerd, niet geïnteresseerd genoeg of zijn ze laks? Waarom is het invullen van datumprikkers zo lastig voor ze? Waarom kunnen we een paar simpele dingen niet volbrengen? Waarom zitten ze überhaupt in een commissie/bestuur? Ik heb het gevoel dat velen erin zitten zonder gemotiveerd te zijn, maar waarom zitten ze er dan in? Doen ze dingen enkel voor hun CV zonder verantwoordelijkheid te dragen voor hun taak? Het demotiveert mij wanneer anderen niks uitvoeren, terwijl ik juist heel actief nadenk over verbeter punten en nieuwe actie punten. Dit zelfde geldt voor huistaken, ik houd alles graag schoon. Maar wanneer huisgenoten hun taak niet doen, vraag ik me af waarom ik het wel zou doen. Mensen wijzen op hun punten lijkt ook niet effectief te zijn. Ik wil er het beste van maken maar ik wil niet dingen in mijn eentje runnen. Wellicht blijf ik uitstel gedrag mijn hele leven tegen komen, tot ik zelf uit ga stellen en ik een van hen ben geworden.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarom ik Amerikanen niet begrijp en ik niet in Amerika zou kunnen wonen

Koeien op de weg, alledaagse begroetingen en duurzame keuzes