Zoals het eten thuis smaakt, smaakt het nergens

Eten bij mijn ouders
Daar knap je van op. Even niet moeten koken. Gevarieerd, veel, vanalles. Alles hebben ze in huis en ik kan eten wat ik wil. Zo veel ik wil.
Heerlijk om weer even bij te komen van twee weken op kamers.
Veel groeten, fruit, beleg, etc.
Ieder gezin, persoon, heeft zijn eigen kookwijze. Eigen kruiden gebruik, groente voorkeuren en keuze in welke zetmeel soort, eigen bereidingswijze, snij-grootte etc.
Hier onze dagelijkse maaltijd:
Kook rijst. [je kunt een kilo koken, en de rest bewaren in de koelkast; dat schilt andere dagen tijd]
Snij groenten; courgette, prei, ui, wortel, paprika, evt boontjes.
verhit een beetje olijfolie, voeg de ui toe. Voeg vervolgens de rest van de groente erbij. Kruid het vervolgens flink met cayenne, paprika, kerrie of verse kruiden als je die hebt. Evt ketjap en sambal. Een teentje knoflook [of meer als je er van houdt].
verhit in een kleine koekepan noten-melange. Zonder olie, laat ze kort knapperig worden en let er op dat ze niet verbranden. 
Meng ze bij het opdienen met de rijst en groenten.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarom ik Amerikanen niet begrijp en ik niet in Amerika zou kunnen wonen

brieven

Alledaagse dingen; Angst