Inspiratie

Andere mensen zijn mijn inspiratie bron; ze geven je een nieuwe kijk op dingen. Delen hun opvattingen, hun hobby’s, interesses. Ik leer graag van anderen. Concreter ben ik geïnteresseerd in de kennis van anderen over recepten, sporten, muziek, films etc. Het is interessant om te merken hoe breder mijn kijk is geworden gedurende het afgelopen jaar. Naast dat ik heeel veel nieuwe mensen met hun manier van leven heb leren kennen, heeft ook mijn studie hieraan bijgedragen. Antropologie is dan ook een holistische studie. Die zich richt op alle mogelijk manieren van denken over bepaalde onderwerpen; denk aan kin-ship relaties, sociale relaties, levens onderhoud, religieuze opvattingen, etc.
Wat ik daar zo leuk aan vind? Je kunt bewuster keuzes maken in je leven als je weet wat de mogelijkheden zijn. Dat je niet voor dingen kiest omdat je denkt dat dat de enige optie is.
Een mooi onderwerp wat hiermee samenhangt is ‘step out-of the box’, hier ben ik al jaren door geïnspireerd. Morgen zal ik hier meer over schrijven.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarom ik Amerikanen niet begrijp en ik niet in Amerika zou kunnen wonen

brieven

Alledaagse dingen; Angst