Vrienden?

Ik kom nu ook bij het vraagstuk; waarom ben je met mensen bevriend en met andere niet? Is het niet zo dat wanneer ieder gewoon voor iedereen open staat en sympathiek is; je met iedereen bevriend kan zijn? Sommige mensen moet je gewoon wat meer tijd geven dan andere? Ik denk het wel. Wanneer je open staat, aardig bent, oprecht, transparant en investeert.  Het is tevens goed om te bedenken welke kern waarden jij van belang vind. Bij vriendschap en bij relaties. Wat spreekt jou aan in anderen, wat verwacht je overeen te komen en wat juist niet. Denk daarbij niet te veel in hokjes van ‘blond haar, blauwe ogen, mooie lach, sportief’. Maar meer innerlijke eigenschappen. Ik zal het voor mijzelf laten zien: Voor mij is het van belang dat de levensslijt deels overeenkomt. Dat houdt in; een gezond leven en voedingspatroon. Iemand die genoeg beweegt, van gezond [dus lekker;)] eten houdt. Positieve kijk, open en creatief vind ik toevoegende waarde. Dat zegt natuurlijk niet dat iedereen die zich daarin aangesproken voelt, meteen bij mij past. Uitstraling is ook van belang. Maar uitstraling kun je niet beschrijven, die moet je ervaren.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarom ik Amerikanen niet begrijp en ik niet in Amerika zou kunnen wonen

brieven