Wanna date?

Met datingssites heb ik niks; ik ben dan ook niet echt 'op zoek'. Ik ben ervan overtuigd dat je mensen in het echte leven tegen moet komen; dan weet je pas of het klikt. Ik ben altijd sceptisch geweest over deze site, deels door alle romantische voorstellingen die mensen erbij hebben en de hoop en overtuiging die men heeft om via daar de ware tegen te komen. Wat leidt tot een romantisch huwelijk, zoals in vele romantische comedy’s [daar komt binnenkort ook een blogje over].
Want hoe stom is het om mensen op hun foto te beoordelen? Naast dat je vaak een ander beeld van iemand krijgt, zegt een mooie foto niet dat iemand leuk is. Kijk eens bij je vrienden; waarschijnlijk heb je wel vrienden die een profielfoto hebben waarop je ze niet per se zou uitkiezen. Ik ben bevriend met mensen omdat ik ze tegen kwam en ze een bepaalde uitstraling hadden. Of via iemand die ik kende. Mensen die super aardig zijn, maar dat weet je omdat je ze hebt leren kennen, en dat werkt niet via internet. Daarom is zo'n site lastig; met wie heb je contact en met wie niet? Je kunt natuurlijk ook gewoon met iedereen contact hebben; ik sta immers voor iedereen open. Maar toch blijven er mensen die je op de een of andere manier niet kunt uit staan. Maar dat kan wel veranderen over tijd, wanneer je ze wat langer kent.
Iemands hobby’s… tja; in hoeverre moet je dezelfde hobby’s hebben voor een goede vriendschap? En wanneer je dezelfde hobby’s hebt, in hoeverre klikt het dan? Iedereen beleeft en doet dingen anders. Ieder heeft er een andere voorstelling bij.
Iemands schrijfstijl; zie je daaraan hoe iemand is? Ik denk dat je sowieso pas weet hoe iemand is wanneer je diegene kent. Dus zo’n site; heb je daar iets aan? Tja; je kunt mensen leren kennen. Die misschien je wereld beeld kunnen verrijken en misschien een leuke band mee krijgen. Maar ga je enkel mailen, of dan ook facebooken en dan ook afspreken? Ieder zal het voor zichzelf moeten bepalen.

Het is maar net hoe je er zelf mee omgaat, hoe je erin staat. Ik wil het dan ook niet te hard afwijzen. Er zullen zeker goede vriendschappen, contacten of relaties uit kunnen komen. Of je een klik met iemand hebt voel je wel aan. Al helemaal als je zo'n datingsite enkel gebruikt als opstapje; om iemand te leren kennen. Om vervolgens verder te facebooken, bellen, smsen, skypen en afspreken. Doe het op je eigen manier. En wie weet.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarom ik Amerikanen niet begrijp en ik niet in Amerika zou kunnen wonen

brieven

Alledaagse dingen; Angst