Slijm Slijm

Slakken.
Ze eten alles wat je lief is; jonge plantjes. Juist geplant in de hoop op lekkere groenten.
Ja, ik ben ervaringsdeskundige. Mijn mooie pompoenplantjes, die hoopvol uit de aarde schoten. Die ik op zag groeien en met liefde water gaf. Waren binnen een paar dagen om het leven gebracht door deze slijmbeesten. In menig aantal kropen de tuin door op zoek naar lekkere maaltjes, waar ik mij juist op verheugde. Hoewel het voor mij te laat is, kan ik jou nog waarschuwen. Ik heb een paar tips voor mensen die graag hun jonge plantjes voor deze agressie willen sparen.
’s Nachts worden ze actief, en komen tevoorschijn bij vochtig weer. Ze houden van koele plekken en schaduw wanneer de zon schijnt.
Toch kun je pogingen doen ze tegen te gaan. Leg in de tuin bakjes/vul diepe borden met bier; hier kruipen ze in en verdrinken.
Tevens kun je de aarde onder de plantjes bedekken met stro en houtsnippers; hier houden ze niet van waardoor je plantjes beschermt blijven.
Hopelijk kun je je planten nog redden!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarom ik Amerikanen niet begrijp en ik niet in Amerika zou kunnen wonen

brieven