Soep van het huis

Soep van het huis
Bah; ik heb het de laatste weken erg druk. Volgende week heb ik tentamens waar ik zeer veel voor moet doen. Daarnaast is mijn concentratie dramatisch, waardoor het leren niet echt vordert. Gelukkig bieden de maaltijden altijd even ontspanning. Even lekker eten en kletsen.
Vandaag had mam haar kookprestaties getoond door een lekker soepje te maken bij de lunch. Ik zal delen hoe je ook zo’n lekker lunch kan hebben.
Verhit in de soep pan een beetje olijfolie. Wanneer deze heet is voeg je gesneden ui toe en een teentje knoflook. Deze laat je even bakken. Vervolgens voeg je plakjes champignon toe. Wanneer dit alles een beetje gebakken is, voeg je een liter water al kokend water  toe en een blokje runderbouillon. Wanneer de soep alle smaken goed gemengd zijn zodat het een lekker soepje is, na ongeveer tien minuten, mag het vuur uit. Maak het vervolgens af met verse peterselie en bieslook.
Lekker is het om heen warm brood bij te serveren. Dat kunnen ovenbroodjes zijn of normaal brood even in de oven of rooster. Wat tevens lekker is met een salade van bijvoorbeeld rucola, peterselie, tomaat en olijfolie.
Dit is zeer geschikt als lunch, maar ook als avondeten.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarom ik Amerikanen niet begrijp en ik niet in Amerika zou kunnen wonen

brieven

Alledaagse dingen; Angst