Sporten, maar wat?

Sporten.
Tja. Wat is sporten? Waarom sport je en welke sport doe je?
Lastige vragen. Ik wil best bewegen, en ik fiets ook naar de uni. Maar toch zit fysieke inspanning, niet standaard in mijn lijstje. Niet dat ik per se lui ben, maar ik heb andere prioriteiten. Andere standaard handelingen, zoals leren, blog schrijven, facebooken, eten, douchen, even frisse lucht zitten meer in mijn ritme. Ik wil best op een sport maar ik weet niet wat en wanneer. Ik vind het niet fijn om een verplichting te hebben, maar sporten zonder verplichting is ook niks. Een flexibele verplichting is beter. Maar dan weet ik nog steeds niet welke sport. Ik doe het namelijk omdat ik het leuk vind, voor gezelligheid en beweging, niet om te winnen. Liever geen aanschaf van materiaal, want dat maakt het allemaal zo officieel en is het een te grote stap, dan moet je echt de keuze maken dat je het wilt doen en volhouden. En liever geen bardiensten en dat soort verplichtingen. Gewoon ongebonden, leuk sporten, met een soort stippenkaart. Dat je dus niet verplicht ben te komen, en de keren dat je niet komt je ook niet betaald. Maar fitnessen vind ik niet leuk. En proeflessen bij een sportschool kan; maar dan moet het aanbod leuk zijn en op goede tijden [vaak het probleem] en bovendien r/nare abonnementen.. het valt niet mee om te sporten!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarom ik Amerikanen niet begrijp en ik niet in Amerika zou kunnen wonen

brieven