Leef: Lichaam

De laatste weken zit ik niet lekker in mijn vel. Wel sociaal, maar niet in mijn lichaam. Ik heb het zo druk gehad met leren, dat ik geen tijd heb besteed aan dingen die voor mij belangrijk zijn. Je zou het een sleur kunnen noemen. Steeds leren, wat een grote berg was, waardoor ik er tegenop begon te zien. En steeds op de computer ter ‘afleiding’. Niet de juiste manier voor energie en stimulatie. Geen ontspanning. Zoals ik al zij, bleef ik wel sociaal: ik heb met vrienden afgesproken en gesproken via Facebook. Maar daarnaast voelde ik mij niet in mijn lichaam. Mijn hoofd lijkt geen contact te hebben met mijn lijf.
Ik heb weinig beweging, weinig frisse lucht, té veel op de computer, ’s avonds tv, lang opblijven, slecht slapen, moe, veel en ongezond eten, al maanden geen yoga meer,weinig muziek en nauwelijks creativiteit. Ik luister gewoon niet naar mijn innerlijke stem, mijn verlangen en wat goed voor mij is.
Ik neem elke dag voor om wél naar mijzelf te gaan luisteren; maar het lukte steeds niet. Vandaag wil ik echt een goede start maken van míjn leven. Ik heb geen studie verplichtingen meer en heb nu de vrijheid en de ruimte in mijn hoofd om te luisteren. Te voelen.
Ik wil het ultieme vakantie ritme weer oppakken [zie ‘Ritme’]. Ik zal het beschrijven; elke ochtend yoga, warme havermout met verse munt thee, blog schrijven, maximaal een half uur/uur op de pc, lezen [ik heb heel veel liggen wat mij interesseert], schrijven, tekenen, naar buiten, lunchen, weer creatief of afspreken, vers fruit, fietsen/skeeleren/dansen/zwemmen, lekker koken, film kijken. Ik ga ervoor! Niet meer ontwijken! Leef!
Bedenk ook eens voor jezelf; wat is belangrijk voor jou? Luister je naar jezelf? Wat wil je veranderen in je situatie? Hoe ziet jouw ultieme dag eruit? Leef hiernaar!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarom ik Amerikanen niet begrijp en ik niet in Amerika zou kunnen wonen

brieven

Alledaagse dingen; Angst