Het zonnetje

Het zonnetje

Vorige week had ik een mooie dag.
Op de fiets,
Door de frisse lucht
In het ochtend zonnetje

Gedurende deze fietstocht hoorde ik velen vogels
Merels
Een specht
Kraaien
Ganzen
En velen waarvan ik de naam niet weet

Het was heel bijzonder
Om dit zo te horen
Vaak besef je deze geluiden niet
Velen missen dit sowieso door de muziek van de Ipod.

Het was heel vrolijk
De vogels hoor ik nu vaker
Het wordt dan ook weer warmer
De vogels maken hun netjes en zoeken een partner

De krokussen openen zich weer
Enkelen narcissen schieten hun stelen uit de grond
Het zonnetje schijnt vaker
De lente komt eraan

Dit geeft mij elk jaar weer een bepaalde energie
Kriebels, vrolijkheid, verheuging en enthousiasme.
Heerlijk!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarom ik Amerikanen niet begrijp en ik niet in Amerika zou kunnen wonen