Spaanse keuken

Spaanse-omelet
Afgelopen week at ik een échte Spaanse-omelet, gemaakt door een échte Spaanse. Ik heb tijdens de bereiding goed opgelet, zodat ik het ook jullie kan leren! Schil twee aardappels en snijd ze vervolgens in blokjes. Verhit een wokpan met een laag olie. Doe hier de aardappelblokjes in, tot ze wat donker geel/ bruinig worden. Snijd ondertussen een ui in stukjes. Gooi deze daarna bij de aardappels in de olie. Wanneer beide klaar zijn, giet je wat van de olie over in een koekenpan, zet deze pan op het vuur. Doe de aardappeltjes en daarna de ui erin. Klopt 1 a 2 eieren in een kom en schenk dit vervolgens over de aardappels en ui. Wanneer je verwacht dat het onder in de pan bruin wordt, draai je de omelet om: op zijn Spaans: leg een bord op de pan, en draai vervolgens het bord en de pan om. Zodat het bord plat ligt en de pan op de kop. Je hebt dan de omelet op je bord liggen. Schuif je omelet dan weer in de pan. Als het goed is ligt de omelet nu andersom in de pan.
Bak hem vervolgens nog door. Wanneer je verwacht dat hij gaar is; goud bruin, kun je hem op een bord leggen en in stukken snijden. Ieder wie wil kan een punt pakken. Ondanks dat ik erg van kruiden hou en er graag op loos kruid, is het hier helaas niet nodig. Het smaakt zo ook erg goed!
Wat is zelf nog bedacht, om een wat gezondere variant te maken, om aan het begin de aardappels niet te frituren maar kort te koken, en daarna te bakken en vervolgens de ei erover te doen.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarom ik Amerikanen niet begrijp en ik niet in Amerika zou kunnen wonen