Sneeuwvlokje hier, sneeuwvlokje daar

Ik had er niet meer op gehoopt, of beter gezegd ik had het niet meer verwacht. De sneeuw. Wat mij betreft was het al tijd voor lente. Ja, de zon, daar verlang ik naar. Al voelt het wel gek om lente te krijgen, zonder dat het echt winter is geweest. De sneeuw die nu valt is dus misschien wel goed. Het maakt de winter minder somber, wel kouder maar ook lichter. Ik betrap mezelf er dan ook op dat ik verheugd ben, als ik ’s ochtends uit het raam kijk en sneeuw zie. Hoewel ik dan een keuze moet maken tussen bus of fiets. Kies ik toch trouw voor de fiets, het is winter en dat moet je dan ook voelen. Wel moet ik zeggen dat ik -2 koud genoeg vind, kouder hoeft van mij echt niet, want ik bevries nu al als ik buiten kom. Bij winter hoort sneeuw, al vind ik het na een week wel weer mooi geweest en dan mag het van mij lente worden. Dus volgende week weer zon?

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarom ik Amerikanen niet begrijp en ik niet in Amerika zou kunnen wonen

brieven

Positief!