Dwarrelen

De sneeuwvlokjes dwarrelen,
De hele dag al
Uit de lichte wit-licht blauwe lucht
Ik zie het van achter het raam
Ze blijven alsmaar komen
Er komt geen einde aan.

Ik waag me in de kou
Ik stap naar buiten
Ik bewonder de nieuwe sneeuw.
De verse witte laag.
Die er zo zacht uitziet
Een fijn laagje over de harde kleuren
Het maakt de wereld licht.

Mensen worden sneeuwpoppen
Auto’s worden iglo’s.
Heuvels worden slee-hellingen.
Mijn jas wordt fluweel.
Binnen wordt het warmer
Mutsen worden geliefd
Handschoenen zijn onmisbaar.

De sneeuw is zo fijn helder
Het wit uit de natuur
Het wit dat niet wit blijft
Het wordt vies door de mensen die er doorheen gaan
Het lost op van de warmte.

Dat lieve witte laagje
De sneeuw is niet zo erg
Beter opletten buiten
De kou
De kille wind.
Soms is wat weerstand wel fijn.
Dan kom je weer binnen met mooie rode wangen
Met koude vingers
En drink je een warme kop chocomelk.

Een beetje winter hoort erbij
Voor je het weet is het weer over
Genietend van je ijsje denk je dan terug aan de sneeuw
De mooie landschappen, de sneeuwpoppen en de vertragingen.
Sneeuw maakt de winter gezellig, je moet er gewoon even doorheen.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarom ik Amerikanen niet begrijp en ik niet in Amerika zou kunnen wonen

brieven

Alledaagse dingen; Angst