de relatie tussen sneeuw en de bieb

Het sneeuwt. Het is zondag. Er is bijna niemand op straat.
Mensen blijven warm binnen.
Behalve studenten.
Ondanks de barre kou, de witte fietspaden, of de sneeuw die in je ogen waait.
Eenmaal mijn tocht naar de bieb doorstaan, stond het er vol met fietsen.
Het is tentamentijd, maar wellicht speelt UB Gespot ook een rol.
Nu binnen overal langs te zijn gelopen,
Vond ik ergens achterin toevallig een vrije computer.
Dicht tussen twee anderen in.
Er was veel frustratie onder de studenten.
Mensen die hopeloos de bieb doorstruinden,
Computerplekken die bezet waren door iemand die een boek las of op zijn laptop zat.
Of door iemand die er niet zat.
Waar ik mij aan stoor.
En ik ben niet de enige.
Er ontstaan ruzies tussen mensen die iemand anders plek hebben ‘ingepikt’
Terwijl iemand een onschuldige pauze hield bij Guterberg of Ludwieg.
Mijn concentratie was overigens ver te zoeken.
Gister had ik geen zin om te slapen,
En daar ondervond ik vandaag de consequenties van.
Na een paar uur besloot ik dan ook maar om mijn plek voor iemand anders beschikbaar te stellen
Want met mijn ge-facebook en steeds afdwalen
Was mijn plek niet erg nuttig besteed
En waardig voor iemand anders die wel de concentratie kon opbrengen.
Voordeel was wel dat ik voor het donker veilig naar huis kon fietsen.


Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarom ik Amerikanen niet begrijp en ik niet in Amerika zou kunnen wonen

brieven

Alledaagse dingen; Angst