Zin zon

Ondanks dat ik raar droomde, over een inbreker en allerlei vaagheden, werd ik vrolijk wakker. Vandaag ga ik chill op bed zitten, wat voor de studie doen en verder dingen waar ik behoefte aan heb, zoals aan schrijven. Elke dag heeft plus en minpunten. Hoewel ik het gevoel heb dat mijn tenen er af vriezen, luister ik fijner muziek, zit ik lekker en voel me creatief. Ik heb vrolijkheid in mijn hoofd. Ik ben aan het dromen over Wenen, wat ik daar zal doen en wat nog voor die tijd. Het komt dichterbij, dus ga ik erover na denken. Ik ben bezig met van alles regelen, zoals nog steeds een kamer, maar nu ook wat ik daar kan doen. Ik zoek nog eens de vakken op, ik kijk voor leuke activiteiten en vind het leuk om met mensen te praten die al in Wenen zijn geweest. Ik heb de neiging om nu mijn spullen al te pakken, mijn kamer hier leeg te verhuizen, maar dat is nog wat vroeg. Ik heb er zin in! Vandaag heb ik ook mijn vliegticket geboekt. Ik heb zin om weer van alles opnieuw te beginnen, nieuwe dingen te zien en ervaren, een soort nieuw leven. Mijn eerste lange verblijf in het buitenland.
Ik hoef niet zoveel van mijzelf, en dat vind ik lief van mezelf. Zo wilde ik nu graag schrijven, en zei nou dan doe je dat toch. Studeren doe je dan straks wel, dat heeft nu ook geen haast. Ik merk namelijk dat als ik creativiteit uitstel, het én in mijn hoofd rond blijft spoken én dat het dan later opeens weg is. De zin die ik in Wenen heb, voelt als de kriebels die verlangen naar de zomer. Daar heb ik dan ook heel erg zin in. Die warmte, de lange dagen, de mooie mensen, de vrolijkheid, de zon, de vrijheid, het buitenzijn, het wandelen, tekenen, festivals, reizen, werken, stranden en zonsondergang. Er zijn zoveel mooie dingen in het leven, ik ga ze opzoeken. Vooral omdat ik in februari dus vrij ben en kan doen wat ik wil. Ik ga Nederland verkennen, de steden, musea, mensen en diverse activiteiten. Ik wil veel leren zoals mijn Frans weer oppakken en meer antropologie boeken lezen. Maar wellicht kan ik beter eerst mijn Duits en Engels optimaliseren. Het idee van vakantie geeft mij altijd veel zin en energie. Hopelijk is het over een paar weken alweer wat warmer..

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarom ik Amerikanen niet begrijp en ik niet in Amerika zou kunnen wonen

brieven

Alledaagse dingen; Angst