Energie

Zoals elk jaar ervaar ik ook dit jaar de januari-winter dip. Mijn energie raakt op, ik heb behoefte aan zon en warmte. Van zon word ik vrolijk, in de zomer ben ik dan ook het gelukkigst. Hoe graag ik ook mijn truien draag. Het liefst blijf ik nu de hele dag op bed. En hoewel ik van actief doen energie krijg, vind ik het daar te koud voor. Ik word er somber van. Wandelen buiten vind ik nu wel lekker, lekker in de frisse lucht. Maar toch merk ik dat ik geen voldoening krijg uit dingen. Ik geniet niet meer zo intens. Ik ben moe, staar voor me uit. Ik voel me saai, ik snap mezelf niet meer.
Bij deze wil ik de uitdaging aangaan om ook zonder zon mijn energie weer terug te krijgen. Ik neem mij voor weer vrolijk en enthousiast te zijn. En niet mee te gaan in de sleur. Ik ga zelf weer stralen, met of zonder zon! Dus, ik laat het optimisme weer terugkeren. Elke dag zal ik dit tegen mijzelf herhalen. En wie weet ben ik dan weer helemaal hersteld.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarom ik Amerikanen niet begrijp en ik niet in Amerika zou kunnen wonen

brieven

Alledaagse dingen; Angst