Talk to me

Praten
Zoals ik al aan kaartte in ‘stemmen’, gebruiken wij woorden waarmee we beweren dat we iets zeggen, maar in werkelijkheid schrijven. En in nog meer werkelijkheid typen. Zo is het gebruikelijk te typen ‘dat zeg ik net’ ‘wat zeg je?’ of geluiden als ‘haha’. Of wanneer ik een blog schrijf [typ dus], typ ik: zoals ik net al zei/beweerde. Waarom doen wij dat? Vanuit de traditie dat we tegen elkaar praten, en geen vervangende woorden hebben of die simpel weg niet gebruiken. Al zou het wel duidelijker zijn om te typen ‘dat typte ik net’ ‘wat typ je?’ Ik ben benieuwd of men realistische taalgebruik gaat gebruiken tijdens computerconversaties. Of domweg dit oude gedrag aanhoudt.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarom ik Amerikanen niet begrijp en ik niet in Amerika zou kunnen wonen

Chill