Zweven

Soms als ik een eerder geschreven blog lees, denk ik. Nienke, heb jij dat geschreven? Ben je echt zo zweverig? Nee toch?!
Misschien heb ik wel twee kanten; de nuchtere, kritische Nienke en de lossere, openstaande, en dat samen vormt zich dan tot één.
Ik vraag me dan, bij de stukken die ik wat 'zweverig' vind, af hoe lezers het opvatten. Daarbij denk ik vooral dat het goed is dat wanneer je iets leest dat ik heb geschreven, het opvat zoals het voor jou goed is. Vind je het te zweverig? Neem het dan met een korreltje zout en lees de boodschap, wat ik ermee wil zeggen. Neem ook niet alles zomaar aan wat ik zeg, en verwacht niet dat ik alles zo letterlijk en stellig bedoel als ik misschien lijk te beweren. Soms overdrijf ik expres. Om ook jullie aan het denken te zetten. Tevens probeer ik vaak dingen op te laten en niet alles voor te kauwen. Zodat je er je eigen invulling aan kunt geven.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Eerste ervaringen in India: afval verbranden, de beestenwereld en toiletpapier

Waarom ik Amerikanen niet begrijp en ik niet in Amerika zou kunnen wonen

Gele schoonmaakhandschoenen