waarom ik?

Waarom ik?
Veel mensen vragen het zich af. In goede en in slechte tijden. Hoewel de meesten het enkel bij nare gebeurtenissen zullen bevragen.
Waarom ben ik zo rijk? Zal niet ieder zich afvragen, maar waarom heb ik nou juist pech?
Waarom ik altijd?
Waarom?
Maar is er een antwoord?
Het lijkt erop dat iedereen pech heeft, en niet alleen jij. Toch op dat moment, kan het zijn dat jij de enige bent die juist díe pech heeft. Zo brandde ik van het weekend mijn hand aan een stuk dat uit het kampvuur op míjn hand sprong. Waarom ik? Ik heb dat kampvuur niet gemaakt, ik heb niks raars gedaan. Ik heb toch niks fout gedaan? Maar gebeuren dingen wel met een verklaarbare oorzaak, een oorzaak waar jij aan te danken hebt? Zoals slecht gedrag. Of is het gewoon samenwerking van zwaartekracht en dergelijke processen? Wetenschappelijk/ natuurkundig te verklaren dus.  Toch zijn er vele dingen onverklaarbaar. En noemen we het toeval, slecht geluk, slecht karma of een slechte dag. Of slechte dingen gedaan, waarvoor God of een andere spirituele/heersende kracht zorgt. Maar zelfs als je ervan overtuigd bent goed te doen; gebeuren er van die dingen. Misschien is dan het beste advies om goed te doen en wanneer je pech hebt, het niet te zwaar te nemen. En jezelf niet te zielig gaan vinden van waarom ik? Iedereen heeft pech, het is dus geen pech maar het treffen van nare/vervelende dingen.  En dat is inderdaad vervelend. Maar kijk ook een naar de goede, leuke en positieve dingen. De vragen als 'waarom ben ik zo gelukkig?'

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarom ik Amerikanen niet begrijp en ik niet in Amerika zou kunnen wonen

Chill