Als een vis in het water, als een Nederlander op een....

Ik ben een Nederlander, en dat blijf ik en ik kom er ook voor uit. Gisteren kon ik me niet meer inhouden en ben ik op de fiets gestapt. Ongeveer een uurtje heb ik rondgefietst en heb meer gezien dan op de lange wandeltochten. Wat is fietsen toch fijn! Al moet ik zeggen dan de fietsen zelf hier matig zijn, enigszins naar zelfs en dat hier de fietspaden vaak ontbreken. Je wordt dan geacht om op de weg te fietsen maar ik fiets dan toch liever op het voetpad. Af en toe zijn er smalle fietspaden, gelukkig fietsen hier niet zoveel mensen, die fietspaden verdwijnen dan opeens waardoor je geen idee hebt waar je heen moet. Ook wordt je telkens belemmerd door stoplichten. Ik heb mooie gebouwen gezien en langs de Donau gefietst. Daarna ben ik in de zon op een groot plein gaan zitten. Na drie kwartier kwam een vriendin naar me toe en hebben we wat rond gelopen om vervolgens geheel langs de Donau en door de stad te fietsen, om dan te eindigen bij een café waar ik een rundersoepje nuttigde met reepjes pannenkoek erin.. Apart is het juiste woord. Tot dan toe was het erg gezellig.
Om zes uur ging ik mee met 200 buitenlandse studenten om in een typisch Oostenrijks restaurant te eten. Het was een lange reis erheen en eenmaal daar viel het wat tegen. Op zich was de kipschnitzel best goed en de aardappelsalade zeer anders dan in Nederland. Het waren kleine ovale aardappeltjes met een soort azijn en nog-wat sausje, geen schijfjes met mayonaise dus. Ook heb ik mijn eerste Spritzer gehad; witte wijn met prikwater. Best lekker! Maar je drinkt het snel weg en kunt het dus beter bij een glaasje houden [zo’n typisch bierglas met handvat]. De groep vond ik wat tegenvallen, maar dat is een kwestie van geluk/pech. De terugreis duurde anderhalf uur, doordat ik constant op een overstap moest wachten. Het OV vind ik hier toch wel tegenvallen.

Net als gisteren schijnt de zon vandaag volop. Ik heb pas om een uur les, maar ben om half elf maar vast vertrokken op de fiets. Om nu lekker in de zon te zitten achter mijn laptop. Fijn uit de wind. Vandaag heb ik weer een druk programma, eerst les dan met een meisje wat drinken vervolgens met een vriendin koken. En daarna naar een bar en daarna een andere bar.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarom ik Amerikanen niet begrijp en ik niet in Amerika zou kunnen wonen

brieven

Positief!