Ich will noch ein bischen tanzen!

Ik werd wakker met pijnlijke voeten en een geur van rook. Maar zo ging ik ook slapen. Jawel, ik heb het nachtleven van Wenen verkent! Ik heb hier eens goed mijn dansmoves laten zien. Het was zó fijn om weer eens uit te gaan, ik heb het echt gemist. Ik moet minstens een keer per week uit. Het was erg gezellig. Ik wist van meerdere mensen dat ze zouden gaan, maar hoe en wat was allemaal onduidelijk. Uiteindelijk ben ik met een meisje naar een restaurant gegaan. Daar zag ik dan weer een ander meisje en leerde ik een jongen en een meisje kennen. Daar heb ik leuk mee gekletst. Vervolgens ging ik met die jongen uit omdat de rest afhaakte. Bij de ingang kwam ik een andere jongen tegen waar ik ook mee af had gesproken en binnen een meisje die ook zou komen. Het was een erg gezellige avond. Boven was de muziek niet mijn smaak [R&B, vooral liedjes met tekst en wat ouder] maar gelukkig was er een beneden! Daar draaide ze een soort techno/ mix vanuit goede nummers. Dat was erg fijn, ook was het daar rustiger, koeler en wat meer kleurenlichten en nep rook. Een biertje is daar weliswaar duurder dan in Nederland, maar de biertjes in Wenen zijn geen biertjes.  Het zijn ware halve liters uit fles! Dus niks geen kleine bekertjes of verdunt met water. Ze smaakten ook erg goed. Daarnaast is het hier heel gewoon om bier te kopen waar een ‘smaakje/soort fris’ doorheen zit. Je koopt dan bijvoorbeeld een fles bier met citroen. Die zijn lekker zoet en fris. Ze kennen vele smaakjes. En bij wijn kun je ook vragen om het met soda of water te drinken. Wellicht ga ik dat nog proberen. Het was fijn om te dansen, om mensen te zien dansen en met leuke mensen te zijn. Wel was de terugreis erg lang, je moet dan met de U-Bahn die af en toe rijdt. En tevens moet je een paar keer overstappen. Uiteindelijk bleek hij niet verder te rijden en moest ik een half uur lopen. Volgende keer weet ik denk ik welke U-bahn ik beter kan nemen.
Gisteren ben ik van te voren weer in een café geweest en heb een goulashsoepje gehad met een keizerbroodje. Je moet hier alles toch proberen en het is ook leuk steeds een nieuw plekje te leren kennen. Gister heb ik ook voor het eerst de Tram gebruikt! Was wat vaag, maar het leek verder niet moeilijk. Wel is het lastig met wat voor kaartje ik zal komen [dag, week, maand of semester]. Het OV is namelijk best prijzig, waardoor een groter abbonement loont. Maar ik ben van plan veel te gaan fietsen, dus weet ik het nog niet zo goed.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarom ik Amerikanen niet begrijp en ik niet in Amerika zou kunnen wonen

brieven

Positief!