Pindakaas met hagelslag

Na een ontbijt van een boterham met pindakaas en hagelslag en een boterham met jonge kaas, kon ik beginnen aan mijn eerste dag in Nederland! De eerste vriend had ik al gezien en van zijn gastvrijheid genoten. Met de trein reisde ik naar Utrecht om daar in de zon door de stad te lopen. Het voelde wel raar om door de stationshal te lopen, ik was niet meer de langste, ik was een zoals alle andere en voelde me verre van speciaal. Genietend van de gezellige sfeer liep ik langs de gracht, de Dom en langs de cafés. Het voelde erg vertrouwd, ook om steeds bekende gezichten langs te zien lopen.
Vervolgens trof ik een vriend en zaten we langs de gracht, waar ik zijn krentenbol met pindakaas mocht eten! Wat is het fijn om weer terug te zijn! Daarna liep ik door mijn eerdere-dagelijkse route langs de Oude Gracht naar mijn lieve vriendinnetje Juul. Waar ik dolblij aanbelde. De tijd vloog voorbij, fijn om al die lieve mensen weer te zien, om bij te kletsen. Ik vol me super goed hier, waar de zon ook wel aan bijdraagt. We kookten een heerlijk maal van gekookte aardappelen, hamburger, spinazie en appelmoes! Wat was dat goddelijk. Je wilt niet weten hoe fijn het is om 'thuis' te zijn, het brengt zoveel liefde en vertrouwdheid met zich mee. Ik ben echt blij met mijn keuze, en dit was pas dag een. De komende dagen hoop ik nog veel vrienden te zien en vervolgens mijn familie weer op te zoeken. Al genietend van het heerlijke Hollandse eten en de gezelligheid. Nog nooit was het zo fijn om thuis te zijn.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarom ik Amerikanen niet begrijp en ik niet in Amerika zou kunnen wonen

brieven

Positief!