Broodje van eigen deeg

Ik heb laatst brood gebakken. Ik heb mij voorgenomen om geen brood meer te kopen maar steeds zelf te bakken. Ik bakte Muesli brood met een vriendin. Een dun brood, wat meer leek op muesli met een beetje brood eromheen. Het was best lekker. Hoe meer rozijnen hoe beter. Het is heel eenvoudig. Je doet wat gist in een kom wat je aanlengt met wat water. Je voegt volkorenmeel en bloem toe, wat olie en water. En een hoop muesli. Doe het deeg in een bakvorm en laat het zo’n twintig minuten in de oven op 220 graden.
Het is nog wat vaag, omdat de vriendin eigenlijk alles deed omdat zij wist hoe het moest. Ik ga kijken of het mij de volgende keer lukt.

De tweede keer heb ik een broodmix gekocht, waar ik enkel water bij moest voegen. Het was veel wachten en toch wel een beetje saai. Er gaat veel tijd in zitten en je moet steeds thuis zijn. Het brood had uitdeindelijk een erg harde korst en niet heel veel smaak. Volgende keer ga ik er extra noten, rozijnen of vruchten bijvoegen, voor een lekkere smaak. Ik wil ook diverse meelsoorten uitproberen en zowel zoet brood als hartigbrood bakken.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarom ik Amerikanen niet begrijp en ik niet in Amerika zou kunnen wonen

brieven

Positief!