Dromen

Een droom.
Iedereen heeft het denk ik wel,
Niet letterlijk dromen,
Maar een verlangen hebben.
Iets wat je graag wilt bereiken,
Iets hoe je je later het liefst ziet.
Een vaardigheid, een beroep.
Op het ene moment geeft het je veel zelfvertrouwen, je bent ervan overtuigd dat je het kunt.
Op het andere moment wordt je onzeker en twijfel je aan je talent.
Je  realiseert je geringe ervaring en de hoge concurrentie
Op bepaalde momenten wordt de wil erg groot,
Iets komt op je pad waardoor het verlangen versterkt.
Een film, een contact, een artikel of een boek.
Soms heb ik het voor schrijven,
Nu heb ik het sterk voor koken.
Maar ook voor de combinatie, eerst door de film Julie & Julia.
Nu net door de film Toast, over een jongen die een liefde heeft voor koken en ook echt goed wordt.
Het schets een heel romantisch beeld, waardoor ik de kriebels krijg.
Kookkriebels. Ik wil het ook.
Maar ik heb niet zo veel ervaring of contacten.
Ik wil iets bereiken maar de weg lijkt altijd zo lang en onmogelijk.
Onbereikbaar.
Ik ben benieuwd hoe mijn weg zal lopen,
Ik zal niet enkel dromen maar ook in actie komen.
En wie weet waar ik over tien jaar sta.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarom ik Amerikanen niet begrijp en ik niet in Amerika zou kunnen wonen

brieven

Positief!