Uiteten

Maandag ben ik weer uit eten geweest, wat ik mij bedacht is dat het uit eten hier goedkoper is dan in Nederland. Meestal betaal je tussen de 6 en de 15 euro. Wat wil zeggen dat je gemiddeld voor acht euro een diner hebt. Er zijn zelfs een paar goede goedkope opties. Zo was ik maandag bij een soort restaurant waar je betaalt zoveel je wilt. Er zijn twee gerechten, die ieder opgedeeld zijn in bakken. Wat wil zeggen dat in een bak rijst zit, in een ander vlees en in een ander groenten. En datzelfde geldt voor het andere gerecht: aardappelen, courgette en linzen. Er was wat salade, saus en brood. En twee soorten puddings als toetje. Het eten smaakte best goed. Je moet je eten zelf opscheppen, er is dus geen bediening. Drankjes hebben wel een vaste prijs. Het eten is minder kwalitatief dan in restaurants, maar wel lekker én zoveel je wilt, wat beide in restaurants niet altijd het geval is. Het is zo goedkoop als je het zelf maakt. Wel is het bij zulke dingen altijd lastig hoeveel je dan moet betalen, hoeveel wordt er van je verwacht? Het is onbeleefd om te weinig te geven, maar het was nou ook weer niet zo goed dat veel nodig is. Het is een lastige kwestie. Binnenkort wil ik sushi gaan eten, vrienden van mij vertelde dat je voor drie euro een goede sushi maaltijd kunt eten hier. Dat is dus zeker de moeite waard om te proberen!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Waarom ik Amerikanen niet begrijp en ik niet in Amerika zou kunnen wonen

brieven

Positief!